Po krajšem zatišju tudi na avtomobilskem trgu, ki je okreval že v lanskem letu, je ta v letu 2017 “dobil krila”. Rast prodaje (s povečanju indeksa zaupanja prebivalstva IZP) je bila pričakovana, saj Slovenci radi zamenjujemo svoje jeklene konjičke, po podatkih ministrstva za notranje zadeve pa se je v RS samo v prvem polletju registriralo kar 43.000 novih vozil. S tem smo ne samo “podrli rekord”, ki je veljal v letu 2008 (tik pred svetovno recesijo) ampak presenetili marsikaterega analitika ter navdušili prodajalce avtomobilov.
Slovenski vozni park v povprečju “star” 9,7 let!
Eden izmed razlogov, da Slovenci pristopamo k zamenjavi starih avtomobilov pa je tudi v starosti voznega parka. Ta se je v zadnjih letih “postaral” za več kot 2. leti, kar je pripisati tudi celotnemu stanju v RS, strahu pred izgubo služb, nizkim osebnim dohodkom ter še posebej višini pokojnin “sveže” upokojenih. “Najmlajši” vozni park imajo v Trzinu (6,6 let), k čemur prispeva mnogo mladih podjetij v industrijski coni, najstarejšega pa v Lučah (11,8 let), razkrivajo podatki SURS.
V povprečju v gospodinjstvu kar 2,4 avtomobila, najdražje vozijo Ljubljančani in Pirančani!
V Trzinu pa pred hišo “stoji” tudi največ jeklenih konjičkov na 100 prebivalcev, lastniki znamk BMW in Mercedes pa živijo v prestolnici in Piranu, lastnike Avdijev pa bomo največ našli v Sevnici.
Slovenci pa smo seveda tudi preračunljivi. Vemo, da se na avtomobilskem trgu “bije bitka” predvsem na področju varnosti (ki je za voznike še kako pomembna) in porabe. Danes skoraj ni avtomobila, ki presega porabo 6 litrov, kar je izjemen napredek med izdelovalci avtomobilov v zadnjih 10. letih. Voznik, ki letno prevozi cca. 20.000 km, njegov jekleni konjiček pa povprečno porabi 6 litrov, bo hitro izračunal prihranek v primerjavi s starim potratnim avtom, ki mu je porabil cca. 10 litrov. Skoraj 1.000 EUR prihranka na leto oz. kar več kot eno polnjenje rezervoarja na mesec pa ni malo(ali mesečna obveznost za najeti kredit).
Uredništvo