Kljub temu, da so se prva elektična vozila pojavila pred motorji z notranjim izgorevanjem (že v letu 1880), do pravega preboja vstopa na trg ni prišlo. Toda, danes že lahko rečemo, da je Tesla s svojim Roadsterjem v letu 2008 “naredil” zgodovinsko prelomnico in e-vozilom omogočil pot do novih latnikov. Če ga štejemo za pionirja, moramo omeniti še vozila Nissan, ki se jih danes po cestah EU vozi že čez 10.000, na svetovnem trgu pa skupno čez 280.000. Toda, na e-trgu vozil Tesla in Nissan nista več sama, v odžiranje tržnega deleža je pohitela skoraj vsa konkurenca, zato na cestah že srečujemo vozila podjetij BMW, Wolkswagen, Hyundai, Opel…Razumljivo, saj gre za avtomobile prihodnosti.
V RS do avgusta 2017 skupno čez 1200 električnih in hibridnih vozil!
Da so cene električnih vozil za Slovence vse bolj sprejemljive (tudi zaradi subvencije EKO-SKLADA v višini 7500 EUR), kaže podatek, da je samo v prvih sedmih mesecih letošnjega leta na novo registriranih kar 768 vozil. Slovenski vozniki tako vse bolj zaupajo v verodostojnost podatkov o življenski dobi baterije, o dosegu, ki ga z avtomobilom lahko prevozijo in vzpostavljenih polnilnicah znotraj območja, v katerem vozilo uporabljajo. Kljub temu, da si mnoge občine želijo na svojih cestah več e-vozil (kar vspodbujajo tudi z možnostjo brezplačnega polnjenja baterij) pa lastniki raje “polnijo” doma.
In poraba za lažje odločanje v prihodnje!
Povprečno zmogljiv e-avto bo porabil cca. 16 kWh za 100 prevoženih kilometrov. Če godpodinjstva v povprečju porabijo cca. 333 kWh/mesec in plačajo 50 EUR (različno glede izbire dobavitelja električne energije), po izračunu za 1kWh plačajo 0,15 EUR. To pomeni, da bi za polnjenje izpraznjene baterije doma plačali 2,4 EUR.
Ker pa bo lastnik e-avtomobila odvisen tudi od uporab e-polnilnic, katerih mreža po RS in čez mejo je že kar dobro vzpostavljena, si mora lastnik e-avtomobila zakupiti enega izmed paketov, ki jih ponujajo različni ponudniki, strošek polnjenja pa zaračunavajo v časovnem intervalu (minutah) in skupni porabi (kWh) v tem intervalu.
E-avtomobili dvigujejo potrebe po zagotavljanju električne energije (ki je omejena), zato se mora ponudba električne energije zagotoviti na domačem trgu!
Uredništvo