Premium ponudba tudi v slovenski politiki
Ste že kdaj kupili veliko vrečko čipsa in ko ste vrečo odprli … se je zdelo, kot da jo je nekdo pozabil do konca napolniti? Temu se sodobno pravi skrčflacija – čarobni trik v svetu nakupovanja, kjer izdelki nenadoma “shujšajo”, vaša denarnica pa ostane enako obremenjena.
Skrčflacija je izraz, ki se nanaša na prakso zmanjševanja velikosti ali količine izdelka, medtem ko njegova cena ostaja enaka. To prefinjeno strategijo uporabljajo proizvajalci in trgovci kot način za ohranjanje marž, ne da bi izrecno dvignili cene. Čarovniški trik, kjer izginja vsebina, cena pa ostane nespremenjena.
Ta pojav potrošniki pogosto spregledamo in nevede plačujemo več za manj. Zveza potrošnikov Slovenije nenehno raziskuje in analizira takšne potrošniku neprijazne prakse v Sloveniji in pred kratkim so zbrali nov seznam aktualnih izdelkov, ki so se »skrčili« v zadnjem obdobju, da bi nam “olajšali nakupovalne odločitve”.
Pri tem pojavu embalaža izdelka pogosto ostane enake velikosti, količina samega izdelka pa se zmanjša. Pri čokoladi na primer izdelek ohrani ceno, z uporabo cenejših sestavin pa izgubi na kakovosti, saj čokolada lahko vsebuje manjši delež kakava.
V nekaterih primerih na primer embalaža izdelka postane večja ali vizualno privlačnejša, sam izdelek pa ostane nespremenjen ali se celo zmanjša. Z marketinškim trikom ob uporabi fraz, kot je “nova in izboljšana formula”, proizvajalec kupcu prikriva dejstva, da je izdelek zmanjšan ali kako drugače spremenjen. Lep primer tega je tudi tako imenovana “premium” ponudba, ko se standardni izdelek poslabša, kakovostno enakemu originalnemu izdelku pa dodajo nalepko ‘premium’.
Da ne boste žrtev marketinških trikov, bodite pozorni na izdelke, ki jih redno kupujete, in na njihovo velikost ali količino. Natančno preverjajte etikete in embalažo izdelkov. Če naletite na “skrčflacijo” pri določenem izdelku, na to opozorite proizvajalca ali prodajalca ter obvestite Zvezo potrošnikov Slovenije.
V zadnjem obdobju analitiki vse bolj opozarjajo na pojav “skrčflacije” tudi v družbeni sferi. Posebej spretna pri tem početju je aktualna vlada, ki jo vodi premeten “biznismen” Robert Golob. Seveda za (trenutno še) predsednikom vlade stoji prekaljena ekipa, ki nam že lep čas na državnozborskih volitvah vsakokrat proda nov obraz. Slovenski narod običajno nov “politični produkt” večinsko prepozna kot odrešenika, po nekaj mesecih pa razočarano ugotavlja, da jih je nekdo “krepko nate…”.
M.Z.