Vlada šolsko problematiko rešuje na komunistični način
Oblika izobraževanja na domu je kot zakonsko varovana pravica otrok bila v Sloveniji uvedena leta 1996, kar je bilo v času pridruževanja eden od pogojev za zagotavljanje pravice staršev do svobodne izbire izobraževanja otrok.
A Golobova vlada se je v času pregretega političnega dogajanja, ko smo dnevno priča odstopom ministrov in strankarskim prepirom ter informacijam o hudi korupciji, odločila usodo mladih v Državnem zboru zapečatiti brez resnih raziskav in študij. Koalicijski poslanci Gibanja Svoboda, SD in Levice so staršem in otrokom odvzeli eno temeljnih pravic – svobodne izbire izobraževanja.
Novela Zakona o osnovni šoli je prišla v DZ po rednem postopku vendar je bila obravnavana z veliko hitrostjo na dveh izrednih sejah. “Starši, ki smo svoje stališče o izobraževanju doma (šolanju na domu) predstavili na nekaterih poslanskih skupinah vemo, da poslanci ne ločijo niti med šolanjem na domu in šolanjem na daljavo. Poslancev Levice ta problematika sploh ne zanima. Čez palec ocenjujejo znanje naših otrok, prav tako čez palec ocenjujejo njihove odnosno-komunikacijske veščine, socialno dinamiko, gibalne sposobnosti…,” so zapisali v Civilni iniciativi za izobraževanje na domu.
“Institut izobraževanja na domu ni kaprica staršev (kot smo večkrat lahko slišali v teh dneh v DZ), ampak zakonsko varovana pravica, ki je bila pri nas uvedena leta 1996 “kot odsev v vseh demokratičnih državah priznane in spoštovane pravice staršev do SVOBODNE izbire izobraževanja otrok,” pravijo zgroženi starši otrok, ki se izobražujejo na domu. Kakršnokoli omejevanje te pravice je nedopustno, a aktualna vladajoča sprega tudi na področju šolstva zavestno uvaja zakonodajo, ki krši temeljne demokratične standarde.
Starši, ki svoje otroke izobražujejo na domu, se sicer strinjajo, da je to področje potrebno bolje urediti, a ne po zgledu bivših komunističnih ureditev, kjer ni nobene tradicije glede te oblike izobraževanja, ampak po zgledu naprednejših demokratičnih držav, v katerih izobraževanje na domu ni le dovoljeno, ampak celo zaželjeno zaradi vseh pozitivnih učinkov, ki jih to prinaša na slehernega posameznika, na njegovo družino in širšo družbo.
Še vedno nimamo študije ocene devetletke, na kar opozarjajo tudi številni ravnatelji osnovnih šol. Stroka priznava, da so zadeve izobraževanja vse preveč žrtev stihijskih odločitev politike. Poslanci, ki se kljub svoji nalogi ne želijo informirati o izobraževanju na domu, o tem ne bi smeli odločati,” so še zapisali v civilni iniciativi.
M.Z.