Franc Zagorc iz Murske Sobote je že šest let upokojen kot bivši sodelavec Slovenskih železnic. Svoje poslanstvo je v tem državnem podjetju opravljal vse od leta 1979 in to na različnih delovnih mestih. V začetku v centralnih delavnicah Ljubljana-Moste, pozneje kot pomočnik elektro vlečnih vozil ter do upokojitve kot strojevodja. Sodeloval je tudi na remontu proge Pragersko-Hodoš, zato ne more ostati nem opazovalec scenarija izvedbe projekta 2TIR.
»Problematiko Slovenskih železnic, njene usmeritve za razvoj in omejitve poznam, saj sem bil predstavnik sindikata VV (Vleka vlakov) za Pomurje«, pove Franc.
Projekt umeščanja trase t.i. 2TIR mu je poznan, še posebej ga skrbi, ker v njem vidi še eno neracionalno odločitev prejšnje vlade, ki jo primerja s preplačanim projektom TEŠ-6. V času odločevanja se je namreč poleg predloga vlade ponujala rešitev t.i. »modre trase« odličnega strokovnjaka prof. dr. Jožeta Duhovnika, ki je za cca. 800 MIO EUR+DDV ponudil boljšo rešitev. Slednjo so podpirali tudi v vodstvu Slovenskih železnic in Luki Koper. Žal pravi, so na koncu zaradi pritiskov vlade klonili.
Spomnimo, da bo vladni projekt, ki je sedaj v rokah ministrice Bratuškove z umeščanjem trase v neraziskano okolje po sedanjih uradnih podatkih stal (http://www.drugitir.si/financiranje/model-financiranja) 961.139.049 + DDV. S samo izvedbo pa bomo prišli do vzpostavitve le enega tira. Projekt, ki ga je predlagal dr. Duhovnik s svojo ekipo, je za 800.000.000 + DDV ponujal inovativno rešitev s sanacijo in nadgradnjo obstoječega tira ter vzpostavitvijo novega ob obstoječi trasi. Tako bi prišli do trase dveh tirov in zadovoljili sedanje in prihodnje potrebe Luke Koper.
Vsako neracionalno odločitev države v podjetjih v večinski lasti države plačamo pozneje davkoplačevalci!
Franc Zagorc za naš portal še sporoča, da projekt 2TIR že pušča prve signale zaletavosti vlade in »kupčkanja« v preteklosti. Tako je najprej bivša vlada s Cerarjem na čelu za prvi kilometer tira z izvajalcem del Kolektorjem sklenila aneks za dodatnih kar 1.3 MIO EUR (od prvotnih 5.9 MIO EUR) brez DDV. izvajalec del, podjetje Kolektor v lasti gradbenega barona Stojana Petriča pa je udaril še enkrat. Tokrat je aneks k pogodbi poslal še sveži ministrici za okolje Bratuškovi. Sedaj za pripravljalna dela (izvlečni tir), ki se še sploh niso začela. Zahteva kar 17% podražitev, kar znese dodatnih 2.5 MIO EUR (od pogodbenega zneska 14.5 MIO EUR).
Franc Zagorc zaključi:«Scenarij, na katerega se je opozarjalo, se sedaj odvija. Želim si, da bo sodišče tisto, ki bo zaustavilo izvedbo tega korupcijskega projekta in omogočilo, da se izvede racionalnejša, inovativna in za nas davkoplačevalce ter Luko Koper najustreznejša rešitev«.
Uredništvo