Matematično gledano imamo slovenski poslanci glede na velikost Slovenije veliko večjo vlogo od nemških, ki pa se je sedanji premier Golob ne zaveda

Evropski poslanec dr. Milan Zver je bil gost oddaje na TV Slovenija 3 Odmev Slovenije v Evropi, kjer je bilo govora o ugledu Slovenije v Evropi in svetu, o ilegalnih migracijah, protestih v posamičnih državah članicah, pa tudi o poročilu o vladavini prava.

Zver je prepričan, da je imela Slovenija v času vlade Janeza Janše precej večji ugled tako doma, kot v svetu, še posebej v času predsedovanja pa je bil narejen velik premik. »Mnenja sem, da so ljudje tisti, ki dajejo funkciji težo, in Janez Janša je dal veliko večjo težo funkciji kot sedanji premier Golob in s tega vidika je imela Slovenija v prejšnjem obdobju veliko večji ugled in spoštovanje drugih držav kot pa danes,« je ocenil poslanec.

Prav tako je dodal, da EU vsaki državi vnaprej določi neko mesto, ki ga ima tudi glede na svojo velikost. »Sistem odločanja je narejen v korist malim državam, tako da matematično gledano imamo slovenski poslanci glede na našo velikost veliko večjo vlogo kot nemški poslanci. Kot manjša država pa imamo še vedno možnost veta, in veto je najpomembnejša pridobitev Lizbonske pogodbe. Ko smo začeli razpravo o prihodnosti EU, smo videli, da želijo velike države spreminjati ravno sistem odločanja, kar pa ne bi bilo dobro,« je povedal dr. Zver.

»Evropa je dokaj pestra, tudi interesno, in normalno je, da se znotraj EU združujejo države, ki imajo podobne poglede in interese na določene stvari in politike,« je glede povezovanja višegrajskih držav povedal dr. Zver. Prav tako je dodal, da Srednja Evropa nekoliko drugače gleda na probleme nezakonitih migracij in da se mu zdi prav, da se povežejo in skušajo glede tega nekaj narediti. »Srednja Evropa je tudi politični, ne samo geografski pojem, in Višegrajska skupina držav bo ostala tudi v prihodnje. Protesti na Madžarskem, Poljskem, Češkem niso potrebni, ker tamkajšnje vlade sprejemajo ustrezne ukrepe glede migracijske politike. V Franciji, na Švedskem, Nizozemskem, kjer so leve vlade glede migrantov delale velike napake, pa so protesti v bistvu odgovor na napačno vladno politiko levih vlad.«

»Tudi slovenska politika glede migrantov dela velike napake in bojim se, kaj se bo v prihodnosti zgodilo. Glede na to, da Italija in Avstrija ponovno zapirata meje in da so ukrepi strožji, Slovenija ponovno lahko postane migrantski žep,« je poudaril poslanec. Obenem je tudi prepričan, da so hudi nemiri posledica tudi neuspele integracije tretje oziroma četrte generacije prišlekov. »Gre pa tudi za zunanje dejavnike, ki jim premalo posvečamo pozornost. Tu je npr. tudi Antifa, kriminalne organizacije, ki so vključene v nemire, zato so tudi posledice teh protestov in nemirov toliko hujše,« je še povedal poslanec.

vir: EPP

Kot dodaten problem pa vidi tudi getoizacijo. »To je prvi pokazatelj, da integracija ni uspela. Problem v Evropi je namreč ta, da si integracijo predstavljamo, kot da mi tudi jemljemo od tistih, ki so prišli, da je to obojestranski proces. V Ameriki je proces asimilacije in kdor se integrira, je lahko tudi uspešen v družbi, sicer pa ne,« je povedal poslanec.  Prav tako je spomnil, da je stalni poročevalec Evropskega parlamenta za skrbniške sklade. »V tej finančni perspektivi namenjamo 79 milijard evrov tretjim državam z namenom, da bi ljudje ostali doma, da jim omogočimo normalno izobraževanje, delo, socialo in podobno, in to ne samo afriškim državam, ampak zlasti na Bližnjem Vzhodu, Siriji, Turčiji … Veliko denarja namenimo in če ga ne bi, bi bili migracijski pritiski na EU še hujši,« je prepričan evropski poslanec dr. Milan Zver.

»Poročilo o vladavini prava Evropske komisije je pristransko,« je o poročilu povedal dr. Zver. Spomnil je, da je bil eden tistih, ki je komisarko Jourovo vprašal, kaj je počela na obisku pri predsedniku Ustavnega sodišča v času, ko je potekal zakonodajni postopek glede zakona o RTV in to v času, ko je sama javno podprla novelo RTV Zakona. »Po mojem mnenju je neposredno intervenirala v neko zadevo, v  katero ne bi smela. Vprašanje je, ali je ob tem ravnala tudi nezakonito,« je poudaril poslanec.

Dodal je, da bi v dokumentaciji, ki jo zahteva o obisku komisarke v Sloveniji, lahko bili dokazi, da je Evropska komisija počela nekaj, kar ne bi smela, s čimer bi se potrdilo, da je komisarka ravnala tudi nezakonito. »Komisarka Jourova se je po mojem mnenju močno vmešala v nek postopek, v katerega se ne bi smela, ker se zaradi odnosa Bruslja do držav članic nekatere stvari preprosto ne smejo dogajati. Zame je ravnanje komisarke velik prekršek in dokaz, da je leva komisarka skušala pomagati levi vladi v eni državi članici,« je poudaril poslanec. Prepričan je, da je tudi zato poročilo, ki ga pripravljajo v komisiji sporno ter manj veljavno.

»Tudi metodologija priprave poročila je sporna. Imamo neodvisne mednarodne institucije, ki merijo indeks medijske svobode, razvitosti, vitalnosti demokracije, gospodarskega razvoja, finančne svobode, ipd., tu pa evropski birokrat vpraša ljubljanskega birokrata, kaj meni o zadevi in na podlagi tega se naredi poročilo. To ne more biti dovolj veljavno. Še posebej v oči bode dejstvo, da se za različna vprašanja mnenje pridobi samo od Mirovnega inštituta in nikogar drugega,« je dodal poslanec.

»Ko smo upali, da bo EU lahko s svojimi instrumenti tako ali drugače pomagala pri čim bolj uspešnem prehodu v demokracijo, tržno gospodarstvo, smo kmalu spoznali, da se npr. tudi evropski javni tožilec, ki sem ga sam najprej podpiral z namenom, da bi pomagal pri urejanju razmer Sloveniji, ne obnese in da je pravzaprav bolje, da se Bruselj ne vtika in ne regulira preveč, ker duši razvoj tudi v tistih državah, kjer bi moral biti veliko hitrejši, da dosežemo evropsko povprečje,« je v pogovoru še povedal evropski poslanec dr. Milan Zver.

M.Z.