Objava, ki so jo serijsko delili slovenski levi influencerji, in tisti, ki čakajo na visoke uradniške položaje v Golobovi vladi, je bila sledeča:
Za nekaj časa so to interpretacijo sprejeli celo organizatorji, ko so videli, kako so prizadeli ljudi, in sicer z zapisom: “Razlaga grškega boga Dioniza nas opozarja na absurdnost nasilja med ljudmi.”
Objavo je delilo praktično celo slovensko levo “tviteraško” podzemlje. Fotograf Marko Pigac je objavo pospremil z besedami: “Naši priložnostni katoliki morajo še enkrat k učnim uram zgodovine. Malo jih razumem, saj so bili pol življenja zagrizeni titoisti, zato so se cerkve izogibali (Tito se je ni). Kar se Janezek nauči, to Janezek zna. A Janezek se o cerkvi načrtno ni učil in na X tvital neumnosti.”
Roni Kordiš, na spletu poznan pod vzdevkom Had, je zapisal: “Desnosučni pa v jok. Čestitke snežinkicam, ki ne poznajo zgodovine in verjamejo v pravljice.”
“Ni vse zadnja večerja, kar ima mizo …” je “tvitnil” Arjan Pregl, sicer samozaposleni v kulturi, ki mu davkoplačevalci plačujemo prispevke.
Kar drenjali so se, kdo se bo pred domačo spletno javnostjo pohvalil kot večji strokovnjak za krščanstvo in starogrško mitologijo. Potem pa hladen tuš …
Organizatorji so se posipali s pepelom
Organizatorji olimpijskih iger so se bili na koncu – po burnih reakcijah gledalcev – vendarle prisiljeni opravičili katoličanom in drugim krščanskim skupinam, ki jih je jezila slika na otvoritveni slovesnosti olimpijskih iger. Ta je bila videti kot parodija na sliko Leonarda da Vincija z naslovom Zadnja večerja.
Segment je bil podoben svetopisemskemu prizoru Jezusa Kristusa in njegovih apostolov, ki si delijo zadnji obrok pred križanjem in je vseboval transvestite, transspolno manekenko in golo pevko, naličeno v grškega boga vina Dioniza. Vzbudil je zgroženost katoliške cerkve, katoliških društev po svetu, pa tudi povsem “navadnih” liberalcev, ki so se jim že na človeški ravni prizori zdeli žaljivi.
“Jasno je, da nikoli ni bilo namena pokazati nespoštovanja do katerekoli verske skupine. (Otvoritvena slovesnost) je poskušala proslaviti strpnost skupnosti,” je na tiskovni konferenci povedala tiskovna predstavnica Paris 2024 Anne Descamps. “Verjamemo, da je bila ta ambicija dosežena. Če so bili ljudje kaj užaljeni, nam je res žal,” je dodala. Mednarodni olimpijski komite je sporočil, da je upošteval pojasnilo Pariza 2024.
Thomas Jolly, umetniški vodja razkošne otvoritvene slovesnosti, se sicer še vedno izgovarja, da prizor ni navdihnila da Vinicijeva Zadnja večerja in da prikazuje pogansko pojedino, povezano z bogovi Olimpa. “V mojem delu ne boste nikoli našli želje po očrnitvi kogarkoli ali česarkoli,” je dejal.
Transvestit, ki je sodeloval v predstavi, je posredno priznal, da je šlo za Zadnjo večerjo
Transvestit Hugo Bardin, ki je kot Paloma sodeloval v ceremoniji, je bil razočaran, ker se je Pariz 2024 čutil prisiljenega opravičiti. “Opravičilo pomeni priznanje napake, priznanje, da ste namenoma naredili nekaj škode, ki pa je ni bilo,” je dejal Bardin. “To, kar ljudi moti, ni to, da reproduciramo to sliko, to, kar ljudi moti, je to, da jo reproducirajo queer ljudje,” je dodal. S tem je posredno priznal, da je šlo res za zgledovanje po da Vincijevi Zadnji večerji, saj je rekel, da reproducirajo “to sliko”, kar si je nemogoče razlagati drugače.
Obsodbe katoliške cerkve
Predstavniki francoske katoliške cerkve so dejali, da obžalujejo slovesnost, ki “vključuje prizore zasmehovanja in norčevanja iz krščanstva”. Nadškof Charles Scicluna, najvišji katoliški uradnik na Malti in uradnik močnega urada Vatikana, je dejal, da je stopil v stik s francoskim veleposlanikom na Malti, da bi se pritožil zaradi “neupravičene žalitve”. V sporočilu veleposlaniku, ki ga je delil na omrežju X, je zapisal: “Rad bi izrazil svojo stisko in veliko razočaranje nad žalitvijo nas kristjanov med otvoritveno slovesnostjo /…/, ko je skupina drag umetnikov parodirala Jezusovo zadnjo večerjo.”
M. I.
vir: nova 24