Jože P. Damjan, ki je s civilnodružbenimi aktivnostmi pritiskal na Vlado, da grešno predrag projekt “drugega tira” spremeni na cenovno primernega (vrednost investicije je določil s pomočjo strokovnjakov gradbene in ekonomske stroke), sedaj preko svojega “Damijan bloga” pojasnjuje, zakaj na referendumu glasovati PROTI zakonu o drugem tiru.
Zakon uzakonja neracionalen in netransparenten investicijski program, ki ga sploh še nismo videli. Dopušča korupcijo brez možnosti nadzora. Madžarom daje lastništvo na infrastrukturi, možnost gradnje mimo javnega naročanja in “bonitete” v Luki Koper”! Zato moramo glasovati PROTI, poziva Damijan!
Do danes v RS s posebnim zakonom ni bil umeščen še noben železniški projekt. To pomeni, da tudi v primeru infrastrukturnega projekta “Drugi tir” posebnega zakona sploh ne potrebujemo. Le ta je še posebej nevaren, saj v primeru uveljavitve uzakonja neracionalen in netransparenten investicijski program. Investicijski program, s katerim vladni predstavniki zagovarjajo projekt ni bil ne “razgrnjen” za javnost in ne predočen v času javnih tribun, sestankovanj s predstavniki civilne družbe…in ga tako ni možno strokovno pregledati. Spomnimo, da je na sam zakon dala negativno mnenje tako KPK (“Proti korupcijska komisija”), kot tudi Računsko sodišče RS. Negativno stališče pa so zavzeli še predstavniki gradbene in ekonomske stroke. V projekt Vlade je vključena še Madžarska, kjer pa je potrebno povdariti, da bi “njeno” partnerstvo moralo biti prej preverjeno (v skladu z Zakonom o javno zasebnem partnerstvu), kar pa je Vlada kršila. Kot opozarja Damijan, je projekt “z Madžari” zaradi financiranja dražji za najmanj 180 MIO EUR, madžarom pa celo omogoča lastništvo nad infrastrukturo, izvedbo gradbenih del mimo javnih razpisov (nadzor ni možen), v sami Luki koper pa določene “bonitete” – zmogljivosti. To pa seveda takoj pomeni manj dela slovenskim gradbincem. In končno, projekt je možno izvesti mnogo ceneje (po Damijanovih ocenah za več kot 360 MIO EUR), zato bo privarčevan davkoplačevalski denar.
Z glasovanjem PROTI, se bo projekt drugega tira nadaljeval, denarja pa ne bo potrebno vračati, kot nam to sporoča Vlada. Realiziral se bo transparentno in racionalno, z možnostjo nadzora nad samo izvedbo (od investicijskega elaborata, do javnega razpisa, izvedbe…). Izbrala se bo ena izmed rešitev, ki ponuja hitrejše umeščanje, izvedbo kar dveh tirov, tako pa bomo privarčevali MI davkoplačevalci, prevozniki in sama Luka Koper.
Uredništvo