Vodje tretje geneacije počasi, toda vztrajno prodirajo tudi v pore slovenskega podjetništva. Dokazujejo, da je to sedanji in prihodnji kompetenčni profil, ki vodi v “skupne zmage” z zaposlenimi. Usmerjenost k zaposlenim, usmerjenost k svoji ekipi, podobno, kot je to bilo samoumevno slavnemu trenerju Josepu Guardioli, ki je postavil standard v svetovnem treniranju nogometnih ekip.
Čustva, kot mehko tkivo (filter) med tokom intuicije, učenja in delovanja ter v posebnem odnosu z umom!
Odlični vodje zaposlujejo čustveno inteligentne ljudi, saj poznajo preverjena znanstvena dognanja, da je 80% celotne človekove uspešnosti odvisno ravno od te “čustvene pismenosti”. Zavedajo se, kako pomembno in potrebno je “obvladovati” sebe in graditi odlične odnose s sodelavci. Če poznajo to “zavedanje” in delajo iskreno, bo skupno in kreativno delovanje prinašalo resnično najboljše rezultate. Tudi takrat, ko se zaradi svetovnih ali drugih zaostrovanj v organizaciji “ladja” začne potapljati.
Odlični vodje obvladujejo svoja čustva, poznajo svoje slabosti in dnevno “delajo na sebi”. Samomotivacija je za njih naloga, izziv in dnevna potreba. Je “švinglc”, ki ga nosijo pri sebi. Toda, čustev ne skrivajo, jih le uravnavajo in z njimi gradijo dnevne odnose z zaposlenimi ter se vživljajo v njihova čustva. Razumejo, da odločitve niso le odraz celovitih analiz, prevetritve podatkov, podobnih odločitev v preteklosti ampak tudi plod intuicije. Ta pri odličnih vodjih postaja pomembna partnerica pri njihovem učenju in delovanju.
Nagnjenost k spremembam, zaupanje in pozitivno ravnanje s sodelavi, pozitivna samopodoba, energija in intuitivnost!
Odlični vodje so stalno “na preži”, dnevno premlevajo, kako storiti še bolje, poskušajo, izboljšujejo in spreminjajo skupaj s svojimi zaposlenimi. Spremembe analizirajo in preverjajo njihove učinke. Predlogov sodelavcev se ne bojijo, jih pričakujejo in se jih iskreno veselijo. Za predloge, ki vodijo do sprememb jih nagradijo, nagrade za spremembe pa razumejo kot samoumevne.
Delegiranje nalog odličnih vodij je razumsko, z visoko stopnjo zaupanje, kar pomeni, da vodja resnično pozna sposobnosti svojih zaposlenih. Delegirane naloge spremlja in se veseli vmesnih rezultatov ter je resnično na razpolago v primeru “resnega” zastoja napredka naloge. Ravnanje z zaposlenimi je premišljeno, preprečuje njihovo psihično in fizično “pregorevanje” in je plod zavedanja, da so zaposleni resnično najdragocenejši in nepogrešljivi. Poleg spodbujanja zdravega načina življenja med zaposlenimi, dosega odlične rezultate še s človeško humanim, spoštljivim, toplim, iskrenim in odkritim odnosom.
Odličen vodja je pozitivec, z visoko stopnjo samopodobe in dovolj visoko stopnjo samokritičnosti. Neuspehi in porazi so zanj izziv, premaguje jih s telesno in psihično pripravljenostjo, ki mu omogoča veliko pozitivne energije prenašati med zaposlene. Ravno visoka vsakodnevna stopnja motivacije, ki jo prenaša med svoje zaposlene mu omogoča, da v njih aktivira njihove potenciale in pozitivna čustvena stanja. Ta pa sta ključna motorja za rezultate in “premikanje” organizacije stran od povprečnosti!
Odločitve slehernega vodje so odločilne, vodje so plačani, da se odločajo. Odločitve so tiste, ki organizacije premikajo, “potapljajo”ali jih delajo odlične. Sodobni vodje se odločajo na podlagi zavednih pa tudi nezavednih informacij, na podlagi izkušenj, modrosti pa tudi lastne intuicije!
B.P.